Розвиток комерційного права в Україні

ВИСНОВОК

2015-04-06 10:51:23
Центр комерційного права Висновок на №2255 від 27.02.2015

 

щодо проекту Закону України 

«Про внесення змін до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо процедури отримання дозвільних документів та посилення відповідальності посадових осіб)»

(реєстр. № 2255 від 27.02.2015р., внесений народними депутатами України І.А. Артюшенко, С.В.Валентировим, О.С.Пономарьовим)

І. Суть проекту

Проект направлений, головним чином, на виправлення низки недоліків у роботі виконавчої гілки влади. Зокрема, пропонується:

зобов’язати розміщувати інформацію про порядок видачі документів дозвільного характеру в Інтернеті; зобов’язати дозвільний орган у рішенні про відмову у видачі дозвільного документу... Детальніше

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» передбачає внесення змін до 37 чинних законодавчих актів з метою дерегуляції господарської діяльності, що потенційно може підвищити позицію України у рейтингу Doing Business.

Зокрема, Законом передбачається:

скасування 16 свідоцтв, сертифікатів, висновків та інших засобів державного регулювання, що дозволить підприємцям витрачати менше зусиль і ресурсів на ведення бізнесу та зменшить корупційну складову; ліквідація дозвільних центрів, як окремої складової центрів надання адміністративних послуг, та надання адміністративних послуг з видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності через центри надання адміністративних послуг (зі збільшенням кількості таких центрів) та посилення відповідальності адміністратора за невиконання посадових обов’язків. Окрім того, отримання дозволів стане можливим і шляхом подання запиту до органів... Детальніше

Для визначення реформ, доцільних для покращення позиції України за показником «Врегулювання неплатоспроможності», можливо використовувати два підходи.

Звернутися до методології розрахунку цього показника.За методологією, що використовувалася дотепер («Doing Business-2014» включно), дослідження «Doing Business» вивчає часові та фінансові витрати, а також кінцевий результат процедури банкрутства, в якій всі учасники є місцевими підприємствами. Дані визначаються за результатами опитування місцевих фахівців з питань неплатоспроможності та перевіряються шляхом вивчення законів та інших нормативно-правових актів, а також загальнодоступної інформації про банкрутство. Рейтинг за показником «Врегулювання неплатоспроможності» базується на коефіцієнті повернення коштів.Часові витрати - час, необхідний кредиторам для задоволення своїх вимог, обчислюється в календарних роках. Вимірюється період часу, починаючи з дефолту компанії за своїми зобов'язаннями і закінчуючи... Детальніше

Законопроект внесений н.д. Коваль О.І., Кужель О.В., Дерев’янко Ю.Б.

1.  Як зазначено у пояснювальній записці, завданнями законопроекту є створення більш ефективних механізмів для співробітництва між державою і територіальними громадами (державними партнерами), та приватними партнерами в рамках ДПП, покращення інвестиційних умов та гарантій для приватних інвесторів. Такі наміри, безумовно, слід вітати.

2. Слід вітати намір виключити з чинного Закону положення про те, що особливості участі на стороні приватного партнера декількох осіб у конкурсах на визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства визначаються Кабінетом Міністрів України. Дійсно, Уряду нема чого там регулювати. Водночас відносини між приватними партнерами не повинні регулюватись і договором з державним партнером (як це передбачено проектом) – ці відносини його не обходять.

3. Слід вітати намір дозволити переможцю таких конкурсу... Детальніше

ДетальнішеЩодо проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо зняття...

І. Суть законопроекту

Проектом передбачено віднести до юрисдикції адміністративних судів:

спори за участю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, що виникають з приводу надання, передачі, оренди, продажу, вилучення та іншого розпорядження земельними ділянками державної чи комунальної власності, в тому числі шляхом укладання, виконання та розірвання договорів; спори між замовником та іншою заінтересованою особою щодо дотримання процедур здійснення державних закупівель; розгляд скарг на рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження, прийняті щодо дотримання процедур здійснення державних закупівель за зверненням замовника чи іншої заінтересованої особи; розгляд скарг на рішення Уповноваженого органу щодо застосування санкцій, прийняті в порядку державного нагляду (контролю) за діяльністю операторів електронних майданчиків; спори між органами Антимонопольного комітету України та органами влади, юридичними чи фізичними особами у зв'язку з... Детальніше

ДетальнішеВИСНОВОК щодо проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України...

Проект оприлюднений на сайті Мінекономрозвитку (http://www.me.gov.ua/file/link/228599/file/Proekt28.01.2014.doc) 03.02.2014.

В цілому підтримуючи прагнення до удосконалення чинного Закону, висловлюємо щодо проекту такі пропозиції.

1. Процедура електронного реверсивного аукціону, запроваджена  Законом України від 07.06.2012 р. N 4917-VI, є такою, що створює найменше корупційних ризиків під час державних закупівель (порівняно з іншими процедурами). Відтак слід прагнути до її застосування якомога частіше.

Тому вимога Закону у чинній редакції щодо обов’язковості її застосування у визначених законодавством випадках є обґрунтованою.

Виходячи з викладеного, пропонуємо виключити з проекту положення (зокрема щодо виключення ч.2 ст.12, ч.3 ст.39-1), які скасовують таку обов’язковість і дозволяють замовникам на власний розсуд вирішувати, чи застосовувати процедуру електронного... Детальніше

ДетальнішеПропозиції Центру комерційного права до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону...